Washington DC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ExchangeAC - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ExchangeAC - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Loes en Romy

11 November 2014 | Verenigde Staten, New York

Washington DC
Goeieeemorgeeen

Gister zijn wij naar Washington geweest, we waren laat thuis dus vandaar dat het verslag een beetje laat is..

We gingen vroeg uit de veren voor een lange busreis richting de stad waar oa het Witte Huis staat ( die we helaas niet eens gezien hebben).
Deze fieldtrip werd georganiseerd in het kader van de 2e wereld oorlog, 2 mannen die de oorlog hebben meegemaakt gingen met ons mee op deze reis, zij vertelden hun verhaal over hoe zij de oorlog hadden meegemaakt, met als boodschap ' don't be a bystander'.
Na 5 uur kwamen we aan in het super mooie zonnige washington! (20 graden)
Even een sprintje naar het Lincoln memorial en daarna naar het holocaust museum. We hebben heel lang rondgelopen in het museum, je kreeg hier in het begin een soort van paspoort van iemand die in de tweede wereldoorlog leefde en in dat paspoort stond hoe zijn/haar leven was tijdens de oorlog. Aan het eind kwam je erachter of diegene het heeft overleefd of niet, het was erg interessant.

Daarna op de terug weg in de bus hebben we een mooie film gezien genaamd de freedom writers en een echte Amerikaanse pizza gegeten, met vooral heeeel veeeel kaas.

• 14 November 2014 - 20:26

Iris Van Gulik:

Wat een afwisselende en leerzame reis maken jullie.
    En na zon en 20 graden kwam sneeuw begreep ik van mevrouw Smit.